۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

مورد مرگ مشكوك یک دانشجوی دیگر، محمد جواد پرنداخ


خبر اصلاحی و تكميلی در مورد مرگ مشكوك دانشجوی كُرد، محمد جواد پرنداخ 28/08/2009

خبر اصلاحی و تكميلی در مورد مرگ مشكوك دانشجوی كُرد، محمد جواد پرنداخ


خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان: پيرو انتشار خبر روز گذشته پيرامون جان باختن محمد جواد پرنداخ دانشجوی كُرد طی وقايع اخير، خبر مزبور پس از دستيابی به منابع موثق‌ به اين شكل تصحيح و تكميل می‌گردد.

محمد جواد پرنداخ متولد 1365 در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه دانشجوی مهندسی پتروشيمی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از شركت در تجمعات دانشجويان دانشگاه اصفهان در اعتراض به نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری به منزل خود در گيلان غرب باز می‌‌گردد و پس از چند روز از طرف اداره اطلاعات اين شهر احضار و به تأمين وثيقه‌ی 30 ميليون تومانی تا زمان بازگشت به اصفهان و مراجعه به اداره اطلاعات اين شهر مكلف می‌گردد.

محمد جواد پرنداخ در وقت مقرر شده همراه با يكی از اعضای خانواده خود به اصفهان مراجعت كرده و طی دو روز متوالی در اداره اطلاعات اين شهر حاضر و مورد بازجويی قرار می‌گيرد. نامبرده پس از دو روز بازجويی صبح روز سوم به قصد حضور مجدد در اداره اطلاعات و پس از آن مراجعه به دادگاه جهت انجام مرحله‌ی بازپرسی كه وقت آن برای وی تعيين شده منزل را ترك می‌نمايد. اما متأسفانه حوالی ظهر همان روز جسد وی در زير يكی ‌از پل‌های شهر اصفهان يافته می‌شود.

پزشكی قانونی اصفهان علت مرگ اين دانشجوی كُرد را برخورد جسم سخت به جمجمه عنوان نموده است. كشته شدن محمد جواد پرنداخ، با توجه به عدم شناسايی قاتل و مشكوك بودن نحوه قتل برای خانواده وی مبهم می‌باشد و هم‌زمانی آن با مراجعات مكرر نامبرده به نهادهای ‌امنيتی طی روزهای اخير و در همان روز واقعه بر اين تشكيك و ابهام افزوده است.

گفتنی‌ست مراسم خاكسپاری محمد جواد پرنداخ ظهر روز پنج‌شنبه پنجم شهريور ماه در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه با حضور گسترده مردم اين شهر برگزار گرديد و مراسم ختم وی نيز طی امروز و فردا در منزل شخصی‌شان برگزار خواهد شد.



جمعه 6 شهريور 1388

هیچ نظری موجود نیست: